Energy Survival Guide van prof. Jo Hermans

De Energie survival gids van prof. Jo Hermans is nu ook in het Engels beschikbaar en bovendien is het boek volledig geüpdated. De Energy Survival Guide is een compacte en betrouwbare bron van informatie voor iedereen die op zoek is naar adviezen over de toekomst van de wereldwijde energievoorziening.

Kan zonne-energie gebruikt worden om de hele wereld te voorzien van elektriciteit? Moeten we stoppen met het bouwen van kerncentrales na de ramp in Fukushima? Waarom maken we geen gebruik van golfslagenergie? Hebben die grote windmolens wel zin? Hoeveel bespaar ik met het plaatsen van dubbele beglazing? Is het nemen van de trein efficiënter dan reizen per vliegtuig of auto? Waarom werken elektrische auto’s nog niet zoals ze zouden moeten?

Op deze en vele andere vergelijkbare vragen biedt de Energy Survival Guide een antwoord. Praten over energie gaat niet zonder getallen, daarom werpt dit werk daar ook een blik op.

Dit boek maakt de energiewereld toegankelijk en geeft details voor zij die er meer over willen weten. De Energy Survival Guide is een handige gids voor iedereen die te maken krijgt met stijgende energieprijzen.

Prof.dr. Jo Hermans

Jo Hermans is emeritus hoogleraar Natuurkunde aan de Universiteit Leiden en heeft decennia lang colleges gegeven over energieproblematiek. Hij staat bekend als een inspirerende spreker en een getalenteerde popularisator.