Prof. Carel ten Cate geeft college op Oerol festival

Prof. Carel ten Cate, wetenschappelijk directeur van het IBL, gaf op zaterdag 25 juni een lezing op het jaarlijkse Oerol festival op Terschelling.

De gedragsbioloog vertelde over het beroemde meeuwenonderzoek van Niko Tinbergen, voor het eerst in 1948 in De Levende Natuur verschenen, en de replicatie van dat pionierswerk waarover ten Cate in 2009 publiceerde met een aantal Leidse studenten.

Het Oerol festival is een 10 daags locatietheater en landschapskunsten festival met het Waddeneiland als inspiratiebron en podium. De brede programmering heeft een toonaangevend artistiek profiel, waarin cultuur, natuur en experiment centraal staan.

Het Oeral college van ten Cate is georganiseerd in samenwerking met de Waddenacademie.

website Oerol