LUF-prijzen naar Anneke Madern en Sidney Richards

Biologiestudente Anneke Madern en rechten/politicologiestudent Sidney Richards zijn op 8 november bij het LUF in de prijzen gevallen vanwege hun academische prestaties.

LISF-prijs 2010

Madern kreeg uit handen van alumna en Tweedekamerlid Nebahat Albayrak de LISF-prijs 2010 voor het beste verslag van een buitenlandse studiereis met subsidie uit het LUF Internationaal StudieFonds. Zij vertrok voor haar onderzoek naar ‘Biodiversiteitspatronen van Miocene zoogdieren’ naar het Neogene Old World (NOW) Lab in Finland. In beschrijft Madern naast het verloop van haar onderzoek ook de eigenaardigheden van Finland en de problemen van werken met veel data en statistische analyse daarvan. Lees op de website van het LUF haar verslag.

Sidney Richards, winnaar van de de Janneke Fruin-Helb Beurs, spreekt een dankwoord uit. Achter hem Nebahat Albayrak, Anneke Madern en Carien Nelissen. Tweede van links: oud-LUF-directeur Janneke Fruinb-Helb.

Lezing in Parijs

De prijs bestaat uit een reis naar Parijs, inclusief 2 overnachtingen en een bedrag van 500 euro. Anneke Madern houdt tijdens haar verblijf in Parijs op vrijdag 26 november een voordracht houden over haar onderzoek, op de Cleveringabijeenkomst voor alumni van de Universiteit Leiden in Parijs.
Bekijk foto's op de site van het LUF.

Janneke Fruin-Helb Beurs 2010

Carien Nelissen, voorzitter van de LISF-commissie, reikte de Janneke Fruin-Helb Beurs uit, vernoemd naar oud-LUF-directeur Janneke Fruin-Helb, aan rechten- en politicologie-student Sidney Richards. Bij l’ Institut des Hautes Études sur la Justice in Parijs deed Richards onderzoek naar The changing role of the Highest Courts. Het onderzoek, waarin hij zijn beide studies combineerde, was de aanloop naar zijn promotie-onderzoek in Cambridge. De prijs bestaat uit een subsidie van 2.250 euro. Bekijk meer foto's op de site van het LUF.

Meer over het LUF

Kijk voor subsidiemogelijkheden voor studenten op de website van het Leids Universiteits Fonds.

(9 november 2010/ Annemieke Sterrenburg/ Corine Hendriks)