Leidse biologiestudente Toke Egberts wint Prof. Kees Bakkerprijs

Toke Egberts heeft de Bakkerprijs gewonnen voor het beste bachelorexamen in de evolutionaire biologie aan de Universiteit Leiden.

Toke is naast haar studie ook werkzaam als studentambassadeur voor de biologieopleiding van de Universiteit Leiden en heeft al veel voor aankomende biologiestudenten betekend. Ze beantwoordt de vragen over de studie van aanstaande studenten, helpt bij de organisatie van voorlichtingsevenementen van de universiteit en de faculteit, geeft presentaties en stuurt een voorlichtingsteam aan.

Prof. Kees Bakkerprijs

De prijs wordt uitgereikt door de Stichting Prof. Dr. K. Bakker-Fonds en bestaat uit een bedrag van €1500,-. Dit bedrag kan Toke besteden aan een buitenlandse reis of stage, in het kader van een Leidse masteropleiding. Toke overweegt om tijdens haar masterstudie naar Afrika af te reizen en zich daar toe te leggen op de evolutionaire biologie.

Evolutionaire biologie

Deze film is gemaakt door Nicolien Pul, master student Science, Communication & Society’ van de Universiteit Leiden.