Annelien Zweemer vertegenwoordigt Nederland op 60e vergadering Nobelprijswinnaars

Annelien Zweemer is een van de weinige geselecteerde kandidaten uit meer dan 20.000 jonge wetenschappers wereldwijd die op de 60e bijeenkomst van Nobelprijswinnaars in Lindau, Duitsland deelnemen.

De KNAW is onder de indruk van Annelien’s CV en koos onlangs voor haar om Nederland te vertegenwoordigen.

De jaarlijkse Lindau Nobelprijswinnaar Meeting is een interdisciplinaire bijeenkomst, gewijd aan de laureaten in de scheikunde, natuurkunde, geneeskunde / fysiologie en vindt dit jaar plaats van 27 juni tot en met 3 juli. Het biedt een wereldwijd erkend forum voor de overdracht van kennis tussen generaties wetenschappers. Het doel van de bijeenkomst is jonge excellente internationale onderzoekers te inspireren en motiveren.

Annelien is PhD student bij Professor Ad IJzerman, Division of Medicinal Chemistry van het LACDR