Emil Wolfprijs voor Henrique di Lorenzo Pires

Henrique di Lorenzo Pires, promovendus bij het LION, heeft de award gewonnen in de categorie Kwantumelektronica van de Emil Wolf Outstanding Student Paper Competition.

De jury koos voor zijn paper (pdf) uit de vier die tot de finale waren doorgedrongen.

De Emil Wolf Outstanding Student Paper Competition is een nieuwe competitie, waarvoor het initiatief is genomen door het tijdschrift Optics Communications. dat aandacht wil schenken aan jong talent op het gebied van de fysische optica. De organisatie is in handen van de Optical Society of America (OSA). Optica Communications wordt uitgegeven door Elsevier die het initiatief steunt met $ 25.000. De competitie is genoemd naar de (nog levende) fysisch opticus Emil Wolf, vanwege zijn verdiensten voor het vakgebied.