Leidse overwinning bij Mathematische Olympiade

25 mei is een afvaardiging van twintig studenten uit Leiden afgereisd om deel te nemen aan de LIMO (de Landelijke Interuniversitaire Mathematische Olympiade) in Utrecht. Samen met achttien andere teams streden zij om deze hoogste eer voor Nederlandse wiskundestudenten.

Dat dit niet zonder resultaat is blijven, bleek bij de prijsuitreiking, waar het Leidse team 'Aleph-4', bestaande uit Joost Michielsen, Birgit van Dalen, Joris Weimar en Michiel Kosters, de LIMO-beker in ontvangst mocht nemen. Naast de eerste plaats was ook de derde plaats voor Leiden - Team 'V-4', bestaande uit Jinbi Jin, Rob Eggermont, Thijs Feenstra en Daan Juttmann (vier eerstejaars), bevestigde de Leidse grandeur eens te meer. Meer informatie: limo.a-eskwadraat.nl. Het Mathematisch Instituut feliciteert de winnaars van harte.