43e Nederlands Mathematisch Congres een succes

De Universiteit Leiden en de Technische Universiteit Delft kunnen terugzien op een geslaagd Nederlands Mathematisch Congres op 12 en 13 april jl. Met 240 geregistreerde deelnemers behoorde het tot de best bezochte nationale congressen van de afgelopen jaren, extra opgeluisterd door de uitreiking van de Ostrowskiprijs aan Ben Green en Terence Tao.

De NRC heeft een paginagroot artikel aan Tao gewijd. De Philips Wiskundeprijs voor promovendi werd ditmaal gewonnen door Johan Bosman, terwijl Derk Pik de Chris Zaal-bokaal in de wacht sleepte. Het KWG benoemde Jan van de Craats, Dirk van Dalen en Ferdinand Verhulst tot ereleden. Het Mathematisch Instituut wenst de prijswinnaars en ereleden van harte geluk.