Sharon van Geldere
Promovendus
- Naam
- S.R. van Geldere MSc
- Telefoon
- +31 70 800 9500
- s.r.van.geldere@fgga.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- 0000-0002-7322-0018
Sharon van Geldere is een PhD kandidaat aan het Instituut Bestuurskunde. Ze is geïnteresseerd in het bestuderen van belangenvertegenwoordiging, belangengroepen, burgerparticipatie, politieke mobilisatie en politieke opinie.
Sharon van Geldere is een PhD kandidaat aan het Instituut Bestuurskunde. Ze is geïnteresseerd in het bestuderen van belangenvertegenwoordiging, belangengroepen, burgerparticipatie, politieke mobilisatie en politieke opinie.
Haar PhD onderzoek richt zich op de gevoelens, percepties en preferenties van burgers in en tegenover belangenvertegenwoordiging, belangengroepen, de strategieën die belangengroepen gebruiken en het eigen politieke gedrag van burgers in het vertegenwoordigen van hun belangen.
In haar onderzoek maakt Sharon van Geldere gebruik van verschillende methoden zoals survey experimenten, vignetten interviews en etnografisch veldwerk.
Promovendus
- Faculteit Governance and Global Affairs
- Instituut Bestuurskunde
- Blijleven W., Schaper J., Mangnus A., Koning F. de & Geldere S. van (2024), Niets moet: mensbeelden en beleidsvoorkeuren van burgers en beleidsmakers bij sport- en beweegbeleid. Den Haag: Sociaal Cultureel Planbureau (SCP).
- Aizenberg E., Werner H. & Geldere S.R. van (2023), Helping citizens to lobby themselves: experimental evidence on the effects of citizen lobby engagement on internal efficacy and political support, Journal of European Public Policy 31(11): 3561-3590.
- Geldere S.R. van, Steenks K. & Meijer A. (2023), Mooie plaatjes maken nog geen goede participatie: een ontwerpend onderzoek naar de strategische afstemming van de digitale tweeling voor burgerparticipatie, Bestuurswetenschappen 77: 16-37.
- Geldere S.R. van, Stadens R. & Taylor L. (2022), Anti-discrimination data collection in academia: an exploration of survey methodology practices outside of the Netherlands. Amsterdam: The Young Academy (De Jonge Akademie).