Esther Schat
Vakdidacticus Spaans, supervisor, lerarenopleider
- Naam
- Dr. E. Schat MA
- Telefoon
- +31 71 527 4945
- e.schat@iclon.leidenuniv.nl
Vakdidacticus Spaans, supervisor, lerarenopleider
- ICLON
- Opleiden
- Schat E. Knaap E. van der Graaff R. de (2023), Implementation of an integrated intercultural literary pedagogy intervention in Spanish-as-a-foreign-language classrooms in the Netherlands: An effect study at the secondary level, Language Teaching Research : 136216882311563.
- Schat E (2023), Intercultureel literatuuronderwijs met een focus op de productieve vaardigheden, 110(2): 8-13.
- Schat E. (5 juli 2022), Integrating intercultural literary competence: An intervention study in foreign language education (Dissertatie. Insititute for Language Sciences, Talen, literatuur en communicatie, Utrecht University): Utrecht University. Promotor(en): Rick de Graaff en Ewout van der Knaap .
- Schat E., Knaap E. van der & Graaff R. de (2022), Reconceptualizing critical cultural awareness for the context of FL literature education: the development of an assessment rubric for the secondary level , Intercultural Communication Education 5(3): 125-142.
- Schat E., Knaap E. van der & Graaff R. de (2021), The development and validation of an intercultural competence evaluation instrument for upper secondary foreign language teaching, Intercultural Communication Education 4(2): 137-154.
- Schat E., Knaap E. van der & Graaff R. de (2021), Key principles for an integrated intercultural literary pedagogy: An educational design research project on arts integration for intercultural competence, Language Teaching Research 27(2): 332-358 (13621688211045012).
- Schat E., Knaap E. van der & Graaff R. de (2020), Literatuuronderwijs ter bevordering van interculturele competentie: een pilotonderzoek, Levende Talen Tijdschrift 21(2): 13-25.
- Schat E. , Graaff R. de & Knaap E. van der (2018), Intercultureel en taalgericht literatuuronderwijs bij de moderne vreemde talen: Een enquête onder docenten Duits, Frans en Spaans in Nederland, Levende Talen Tijdschrift 19(3): 13-25.