Esther de Vrind
Opleidingsdirecteur / hoofd afdeling Opleiden
- Naam
- Dr. E. de Vrind
- Telefoon
- +31 71 527 6537
- devrind@iclon.leidenuniv.nl
Esther de Vrind is teamleider lerarenopleidingen, vakdidacticus Frans en lerarenopleider
Meer informatie over Esther de Vrind
Esther de Vrind studeerde Franse Taal- en Letterkunde aan de Universiteit Leiden, behaalde haar eerstegraadsbevoegdheid aan het ICLON, volgde modules onderwijskunde en didactiek aan Université Charles-de-Gaulle, Lille III, en modules psychologie aan de Open Universiteit.
Na haar studie Franse Taal- en letterkunde is Esther de Vrind gaan werken als docente Frans in het voortgezet onderwijs, aan verschillende niveaus (ivbo, vbo, mavo, havo, vwo en gymnasium). Daarnaast was zij auteur van Parcours, leergang Frans voor leerjaar 2, bij uitgeverij EPN, en van Franconville 3e editie, leergang Frans voor leerjaar 1, bij educatieve uitgeverij ThiemeMeulenhoff.
Sinds 1999 werkt zij als vakdidacticus Frans en lerarenopleider aan het ICLON. Sinds 2019 is zij teamleider van de lerarenopleiding van het ICLON.
In november 2020 is Esther gepromoveerd. Zij heeft promotieonderzoek gedaan naar adaptieve feedback en gedifferentieerde support om de gespreksvaardigheid in Moderne Vreemde Talen van leerlingen in het VO te verbeteren. Hiervoor had zij een beurs in het kader van DUDOC-ALFA.
Opleidingsdirecteur / hoofd afdeling Opleiden
- ICLON
- Opleiden
- Vrind E. de (25 november 2020), The SpeakTeach method: Towards self-regulated learning of speaking skills in foreign languages in secondary schools: an adaptive and practical approach (Dissertatie. ICLON, Faculty of Science, Leiden University) ICLON PhD Dissertation Series. Promotor(en) en copromotor(en): Janssen F.J.J.M. & Driel J.H. van, Jong N.H. de.
- Vrind E. de, Janssen F.J.J.M., Jong N.H. de, Driel J.H. van & Stoutjesdijk E.T. (2019), Naar een praktische adaptieve aanpak voor spreekvaardigheidsonderwijs in moderne vreemde talen, Pedagogische Studiën 96(1): 15-39.
- Vrind E. de (2018), De SpeakTeach-didactiek, Levende Talen Magazine 105(Special): .
- Vrind E. de & Janssen F.J.J.M. (2016), Adaptieve feedback op gespreksvaardigheid in klassen van 30? Hoe is dat nu mogelijk?, Levende Talen Tijdschrift 17(2): 13-29.
- Digitale tools implementeren in het v.o.