Nathaniel Martin: waarom genezen antibiotica ons niet meer?

Resistentie tegen antibiotica heeft ertoe geleid dat de huidige middelen om bacteriën te bestrijden, dat niet meer zo goed kunnen als vroeger. Vandaag de dag overlijden er mensen aan bacteriële infecties die vijftig jaar geleden wel behandeld hadden kunnen worden.

Bij de Universiteit van Nederland legt Nathaniel Martin, hoogleraar Biologische chemie bij het Instituut Biologie Leiden, uit waarom de huidige antibiotica niet meer zo succesvol zijn als vroeger. Vervolgens gaat hij in op verschillende oplossingen, zoals het ontwerpen van synthetische antibiotica in het lab.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Dit college van Nathaniel Martin bij de Universiteit van Nederland is in het Engels. Zie je geen ondertiteling? Klik dan rechtsonder in de video op instellingen en zet de ondertiteling aan.