Banner CML windmolens

Carel Stolker in LDE-podcast: wetenschap versus politiek in het klimaatdebat

Waar is de wetenschapper in het klimaatdebat? Weten politici en wetenschappers elkaar wel genoeg te vinden? Rector Carel Stolker gaat in de LDE-podcast 'Uit de Ivoren Toren' in gesprek met Europarlementariër Bas Eickhout.

Wetenschappers schrijven rapport na rapport over de urgentie van klimaatverandering. Klimaatactivisten als Greta Thunberg roepen politici op met de boodschap: luister naar de wetenschappers! Waarom blijft het gat tussen wetenschap en politiek zo groot? En gaan wetenschappers wel ver genoeg om de urgentie duidelijk te maken? Moet er niet meer gebeuren dat het schrijven van rapport? Waar is de wetenschapper in het klimaatdebat?We gaan in gesprek met Carel Stolker en Bas Eickhout. Carel Stolker is het hoofd van de Universiteit Leiden. Wat vindt hij dat de rol van de wetenschap zou moeten zijn? Bas Eickhout is Europarlementariër van GroenLinks: wat merkt hij van de wetenschappers in Brussel? Zijn ze wel genoeg aanwezig?

Luister 'Uit de Ivoren Toren' met Carel Stolker en Bas Eickhout