Met het onderzoek van Rens Meerhoff worden de Oranje Leeuwinnen over 2 jaar kampioen

'Hoe wordt Nederland kampioen? 'Simpel': optimaal gebruik maken van alle beschikbare data, inclusief analyses van tactiek op basis van positiedata.' Rens Meerhoff legt in dit promotiefilmpje voor het Science Café Den Haag kort uit welke rol positiedata in voetbal kan spelen.

Rens Meerhoff is postdoctoraal onderzoeker bij het Sport Data Center binnen het Leiden Institute of Advanced Computer Science (LIACS) en richt zich in zijn onderzoek op nieuwe toepassingen van data binnen de sport. Voor het NWO-project 'The secret of playing football: Brazil versus the Netherlands' onderzoekt hij mogelijkheden om tactiek te analyseren op basis van de posities van de spelers op het veld gedurende de wedstrijd.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of