Anne Miers bij radio Sleutelstad over Breingeheim Podcast

Welke invloed heeft de sociale omgeving van jongeren op hun welzijn, hun brein en hun gedrag? Die vraag staat centraal in de podcast Breingeheim van Anne Miers en Anna van Duijvenvoorde samen met een groep studenten. Bij Radio Sleutelstad vertellen ze erover.

Radio Sleutelstad

'Het idee voor de podcast Breingeheim is een beetje rollend ontstaan', vertelt Anna van Duijvenvoorde bij Radio Sleutelstad. 'We waren er in eerste instantie niet eens zeker van of wel voldoende afleveringen konden maken, terwijl we nu denken dat we er nog veel meer zouden kunnen maken.' Ze praten voorzichtig over een seizoen 2 waarin ze onderwerpen als prestatiedruk, motivatie, onzekerheid en empathie zouden willen belichten. 'Misschien dat we met die onderwerpen ook wel andere doelgroepen dan jongeren zouden kunnen bereiken', aldus Anne Miers. De avond met Robert - Podcast Breingeheim (7 februari 2023).

Quest Psychologie

Gemak door ongemak

ZONMw

In de publicatie 'Fijn, die wetenschappelijke onderbouwing' van ZONMw wordt Renske van der Hoeve geïnterviewd over de microtrial van het Consortium Sociale Vaardigheden, waar Anne Miers deel van uitmaakt. In deze microtrial wordt de effectiviteit van behandelingen voor spreekangst onderzocht.
Fijn, die wetenschappelijke onderbouwing