EU-FP7 project IDREEM in uitzending van Euronews TV

IDREEM (Increasing Industrial Resource Efficiency in European Mariculture) is een Europees onderzoeksproject dat in 2012 van start is gegaan met het doel om de duurzaamheid van de Europese visteelt op de langere termijn veilig te stellen. Het project is onlangs in het nieuws geweest via Euronews TV.

Het project probeert de lange termijn duurzaamheid van de Europese visteelt veilig te stellen door innovatieve technologie, zogeheten Integrated Multi-Trophic Aquaculture (IMTA), te ontwikkelen en te demonstreren.

IDREEM partners Angelica Mendoza Beltran en Jeroen Guinée van de afdeling Industriële Ecologie van het Centrum voor Milieuwetenschappen (CML) aan de Universiteit Leiden zijn verantwoordelijk voor de milieubeoordeling binnen het IDREEM project en voeren hiertoe milieugerichte levenscyclusanalyse studies uit.

Video Online

De video kan worden bekeken via de website van Euronews.
Meer informatie over de uitzending kan worden gevonden op de IDREEM website.