Fotowedstrijd Antropologie 2016 - Street Life

Ben jij een geboren straatfotograaf? Of juist helemaal niet, maar heb je wel een briljante foto die het dagelijks leven op straat verbeeldt? Doe dan mee aan de ‘Street Life’ fotowedstrijd van het Instituut Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie en studievereniging Itiwana en stuur vóór 20 april je foto in.

‘Street Life: Het leven van de straat’

Wij dagen jullie – studenten, docenten, medewerkers, PhD’s en minoren van ons instituut – uit je visueel antropologische talent te laten spreken met een foto voor de Fotowedstrijd Antropologie. Dit jaar is het thema ‘Street Life: Het leven van de straat’.

Op straat gebeurt het! Of het koud of warm is, of je nu rijk of arm bent, en of je in een afgelegen buurt in een ontwikkelingsland komt of juist in een complexe metropool; op straat wordt geleefd. Welke invloed heeft die omgeving op het sociale leven en de activiteiten van mensen? Welk onderscheid maken we in mensen op straat? Waarom is het interessant voor antropologen om het dagelijks leven van mensen op straat te onderzoeken? Een foto zegt soms meer dan duizend woorden…

….en een prijs winnen met zo’n foto is natuurlijk helemaal geweldig! Naast eeuwige roem voor een aantal geselecteerde foto’s voor de expositie in de instituutshal (op de 3e verdieping van de FSW; vorig jaar waren dit er 11), zijn er prachtige prijzen voor de top 3 fotografen. De eerste prijswinnaar sleept sowieso de felbegeerde beker en een 'In Beeld' publicatie in de ICA editie ‘Leven’ in de wacht en krijgt een mooi kado mee naar huis, gewild door zowel fotografen als antropologen.

Grijp dus je kans om je mooiste foto aan de buitenwereld te laten zien!

Spelregels, Juryleden en prijsuitreiking

Wil je meedoen? Stuur dan je foto vóór 20 april naar fotowedstrijdcaos@gmail.com.

28 april 2016 om 17:00u is de prijsuitreiking in de centrale hal van de FSW. Wil je weten wat je moet doen om daar de eerste prijs in de wacht te slepen, wie er in de jury zitten en waar jouw foto straks te bezichtigen is? Zie: Spelregels Fotowedstrijd Antropologie - Street Life.