Logo Universiteit Leiden.

Leergang Public Affairs Next Level

De Leergang ‘Public Affairs Next Level’ verbreedt je Public Affairs kennis, verrast met nieuwe inzichten en verbindt met een groep collega’s die op hetzelfde punt in hun carrière is aanbeland; het moment waarop de vraag om bezinning en verdieping steeds sterker wordt. Deelname biedt de mogelijkheid om daar echt werk van te maken. Het programma is een samenwerking tussen het Centre for Professional Learning en de Public Affairs Academie. Samen komen we met een innovatief programma dat praktijk en wetenschap verbindt.

Vier dagen, vier thema's

Verspreid over vier dagen reikt dit programma vier brede thema’s aan om senior Public Affairs-professionals te voeden, te prikkelen en te inspireren. De volgende thema’s zullen aan bod komen:

▷   Leiderschap in je vak;
▷   Nieuwe trends in Public Affairs;
▷   Polderen en samenwerken;
▷   De kracht van (on)zichtbaarheid.

Naast wetenschappelijke bijdragen en ervaren praktijksprekers is er ruimte voor inbreng van eigen casuïstiek en ga je in gesprek met de docenten en de andere deelnemers over jouw eigen rol en groei. Na afloop ontvang je een certificaat van de Universiteit Leiden en aanvullende literatuur (naar keuze).

▷    Je bent een senior public affairs-professional met ruime werkervaring (5 jaar of meer);
▷    In je werk ben je (vooral) op strategisch niveau bezig met beleidsbeïnvloeding;
▷    Je zoekt verdieping en inspiratie;
▷    Je werkt graag in een groep om kennis en ervaringen te delen met vakgenoten.

▷    Verdieping en inspiratie op public affairs-gebied;
▷    Inzicht in het versterken van jouw leiderschap in je organisatie;
▷    Aanscherpen van je onderhandelings-vaardigheden;
▷    Inzicht in hoe je de reputatie van je organisatie kunt versterken;
▷    Inzicht in interne lobbydynamieken;
▷    Kennis van nieuwe vormen van participatie;
▷    Kennis over bewezen effectieve beïnvloedingsinstrumenten aanscherpen;
▷    Kennis over stakeholdersmanagement aanscherpen;
▷    Netwerkvaardigheden vergroten;
▷    Samenwerken in complexe situaties;
▷    Kennis van trends in public affairs;
▷    Inzet van digitale public affairs;
▷    Inzicht in essentiële PA-competenties in de 21ste eeuw.

Het docentencorps bestaat uit een mix van wetenschappers en ervaren praktijkdeskundigen om zowel academische diepte als toepassingsgerichtheid te bewerkstelligen. Deze sprekers zijn afkomstig (uit het netwerk) van de Universiteit Leiden en de Public Affairs Academie.

Data najaar 2024

Volgen spoedig

Kosten: € 3.295,-

Locatie: Universiteit Leiden, Den Haag.

Voor vragen over deze leergang kun je contact opnemen met sr. programmaleider Politiek en Bestuur Carola Schoor van het Centre for Professional Learning via:
E: learning@fgga.leidenuniv.nl en T: 070 800 9504

Deelnemers over Public Affairs Next Level

Verlaat onze website om deze video te bekijken.

'Dank voor de cursus! Het was duidelijk dat door de cursusleiding veel moeite is gedaan om een interessant en aansluitend aanbod te geven op de praktijkervaring en behoefte van de deelnemers.  Ik heb de leergang met plezier gevolgd en blijf graag onderdeel van dit netwerk.' – oud cursist