Proefstuderen Wiskunde

Proefstuderen Wiskunde

vrijdag 17 november 2023
Tijd

Kom Proefstuderen als je je wilt verdiepen in de bacheloropleiding Wiskunde. Volg een hoorcollege, een werkcollege, krijg een rondleiding en ontmoet de studenten. Zij kunnen je alles vertellen over hoe het is om Wiskunde te studeren.

We bieden op 17 november een gezamenlijk programma met Informatica aan.
Je kunt ervoor kiezen om na de luncheen een dagdeel bij Informatica te volgen. Maar je kunt ook de hele dag bij Wiskunde proefstuderen.

9:30 - 9:45 Ontvangst
09:45-12:00 Eerste ronde: hoor- en werkcollege "Oneindige sommen" in het Huygensgebouw (lokaal 207)
(Onno van Gaans)*
12:00-13:00 Gezamenlijke lunch met Informatica in de kantine van het Snelliusgebouw en de mogelijkheid om te wisselen van de ene naar de andere opleiding.
13:00-13:20 Bijpraten nieuwkomers of rondleiding Snelliusgebouw voor scholieren die de hele dag bij Wiskunde blijven.
13:20-15:30 Tweede ronde: hoor- en werkcollege "Priemgetallen en kwadraten" in Gorleaus, lokaal EM 1.09 (Jan Vonk)
15:30 Einde

* Hier vind je enkele opgaven als voorbereiding op het college voor "Oneindige sommen". Maak je geen zorgen als het niet lukt. Het kan helpen als je alvast over de opgaven nadenkt, maar zij zijn niet nodig om het college te kunnen volgen.