Wetenschapscongres voor vwo Je eigen onderzoek doen

Congres/symposium

GEANNULEERD - Wetenschapscongres voor vwo

vrijdag 12 juni 2020
Universiteit Leiden, Pieter de la Courtgebouw
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden

Een dag bij de universiteit

Het Wetenschapscongres voor vwo wordt georganiseerd voor leerlingen uit 4 of 5 vwo ter voorbereiding op het profielwerkstuk: onderzoek doen staat centraal. Een dag vol informatie en inspiratie voor je eigen onderzoek.

Activiteit

10.00 - 10.30 uur

Ontvangst en inschrijven voor de workshops

10.30 - 10.45 uur

Opening

10.45 - 11.30 uur

Keynote speech: lezing over wetenschap

11.30 - 11.45 uur

Pauze/zaalwisseling

11.45 - 12.15 uur

Workshops over onderzoek doen: eerste ronde

12.15 - 12.45 uur

Lunchpauze

12.45 - 13.15 uur

Workshops over onderzoek doen: tweede ronde

13.15 - 13.25 uur

Pauze/zaalwisseling

13.25 - 14.35 uur

Onderzoekspresentaties 6 vwo

14.35 - 14.50 uur

Wetenschapsquiz

14.50 - 15.00 uur

Afsluiting: conclusies en prijsuitreiking

v.a. 15.00 uur

Afgifte bewijs van deelname (vwo)

Toegangsbewijs

Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Je moet je dan ook vooraf aanmelden; er wordt automatisch een ontvangstbericht van de aanmelding verstuurd. Als de maximumcapaciteit bereikt wordt, sluit de aanmelding. Je ontvangt in de week voorafgaand aan het congres per e-mail aanvullende informatie en een toegangsbewijs, dat bij binnenkomst bij de ontvangstbalie getoond moet worden. Er zijn geen kosten verbonden aan deelname.

Bewijs van deelname

Je ontvangt aan het eind van de dag een bewijs van deelname van 5 slu. Deze slu kunnen scholen overnemen in het schoolexamendossier van de leerling (bijvoorbeeld in het kader van OVO/LOB of als tijdsinvestering PWS, ter beoordeling aan de school).

Informatie voor scholen

Alle deelnemers melden zich individueel aan. Aanmelden is mogelijk tot en met 1 juni 2020.  Er is sprake van schooldeelname bij deelname vanaf 10 leerlingen van één school. Voor schooldeelname geldt het volgende reglement:

• Per 10 leerlingen moet er minstens één begeleider van de school aanwezig zijn tijdens het congres ter ondersteuning van de organisatie; begeleiders zijn vooraf aangemeld.

• Scholen die overwegen om met een groep leerlingen aan het Wetenschapscongres deel te nemen, kunnen vooraf contact opnemen om te informeren hoeveel plaatsen er nog beschikbaar zijn. Het is niet mogelijk om plaatsen te reserveren.