PhD Kick-off Event

ELS Academy PhD Kick-off Event

donderdag 10 oktober 2024 - vrijdag 11 oktober 2024
Erasmus University Rotterdam

Save the date voor het ELS Academy 2024-2025 kick-off event in Rotterdam!

Dit evenement wordt georganiseerd door de Nationale ELS Academy, waartoe ons eigen ELS lab in Leiden behoort. Bezoek hun website voor meer informatie.

Vorig jaar waren we vereerd om professor Tom Tyler als hoofdspreker te hebben. Voor de kick-off van dit jaar komt professor Lee Epstein persoonlijk naar Rotterdam. Ze zal niet alleen de keynote speech verzorgen, maar op de tweede dag van het evenement zal ze ook een workshop geven.

Lee Epstein is hoogleraar recht en politieke wetenschappen aan de University of Southern California. Professor Epstein is expert in empirische juridische studies, met een focus op recht en rechtbanken, en heeft talloze prijzen ontvangen en gepubliceerd in de meest prestigieuze internationale tijdschriften zoals American Journal of Political Science; Tijdschrift voor recht, economie en organisatie; Tijdschrift voor juridische analyse; en topuitgeverijen zoals Oxford University Press. Haar werk wordt veel geciteerd en heeft een grote impact. Ze fungeert bijvoorbeeld als hoofdonderzoeker van de database van het Amerikaanse Hooggerechtshof, die door veel wetenschappers wordt gebruikt. Naast haar wetenschappelijke bijdrage is ze een getalenteerde docent, die veel rechten- en ELS-vakken geeft en daarvoor zelfs prijzen ontving.

Andere delen van het programma omvatten presentatiesessies door beginnende wetenschappers, feedback van senior onderzoekers, praktische oefensessies, en een groepsessie over onderzoeksontwerp waarbij één groep de kans krijgt om een ​​onderzoekssubsidie ​​te winnen!

We zijn erg enthousiast en kunnen niet wachten om de komende maanden andere relevante informatie met u te delen. Blokkeer deze twee data (10-11 oktober 2024) in uw agenda en blijf op de hoogte!