Congres/symposium

Theater de Veste
Asvest 1
2611PK Delft

Op 14 mei 2024 vindt het Life Science Symposium plaats in Theater de Veste in Delft. Dit jaar is het thema aangekondigd als: Altering Evolution: Taking the future in our hands.

Vooraanstaande academici en onderzoekers zullen diep ingaan op technieken en strategieën om het evolutieproces vorm te geven, en belichten hoe deze ingrepen het leven en verschillende processen kunnen verbeteren. Gedurende de dag worden diverse onderwerpen behandeld, waaronder de reconstructie van de laatste gemeenschappelijke voorouder tussen archaea en eukaryoten. De sprekers zijn onder andere Prof. dr. Roberta Croce (Professor in Biophysics Photosynthesis), Prof. dr. ir. Thijs Ettema (Lid van de onderzoeksgroep die de Asgard Archaea heeft ontdekt), Dr. Harmen van Rossum (Mede-oprichter van Cradle Bio) en vele anderen.

Het symposium begint om 09:30 uur en duurt de hele dag. Tickets zijn inclusief lunch, een goodiebag en drankjes gedurende de dag. De tickets kosten 15 euro voor studenten en 25 euro voor andere deelnemers. Bezoek de website voor meer informatie en tickets!