Alumni-activiteit

Alumnidag wiskunde, informatica, natuurkunde en sterrenkunde

zaterdag 3 juni 2023
Leiden e.o.

Deze reünie wordt georganiseerd door De Leidsche Flesch.

Alumnidag

Dit jaar viert De Leidsche Flesch haar 100e jubileum. Dat vraagt om een reünie! Op zaterdag 3 juni zal De Leidsche Flesch haar lustrum-alumnidag organiseren. Op deze dag kunt u bijkletsen met vroegere studiegenoten, zullen er lezingen worden gegeven met updates uit de vier vakgebieden en zullen we de historie van de Flesch in de stad bekijken.

Meldt u zich vooral aan! En vergeet natuurlijk niet de studiegenoten waar u zelf nog contact mee hebt ook te vragen: stuur deze informatie gerust door. Er zal op de website van De Leidsche Flesch (www.defles.ch) een lijst verschijnen van al ingeschreven deelnemers (die akkoord hebben gegeven voor publicatie).

Het programma is als volgt:

SN = Snelliusgebouw (Niels Bohrweg 1, Leiden)
KOG = Kamerlingh Onnesgebouw (Steenschuur 25, Leiden)

12:30 Inloop (KOG)
13:00 Opening (KOG)
13:15 Microsymposium met inhoudelijke lezingen (KOG)

- BorreLFietstocht van KOG naar SN langs historische DLF-locaties

- High tea & historische tentoonstelling in SN (incl. vervoer KOG-SN)

16:30 Uitloop/pauze
17:00 Interactieve historische borrellezing over De Leidsche Flesch (SN)
18:00 Borrel en diner (SN)
22:00 Einde

Microsymposium
Tijdens het microsymposium wordt u bijgepraat over vier actuele thema’s binnen de DLF-richtingen: natuurkunde, sterrenkunde, wiskunde en informatica. Onderzoekers vertellen vanuit hun expertise over ontwikkelingen die in het nieuws zijn geweest, zodat u daarvan een gedegen achtergrond meekrijgt.

Parallel keuzeprogramma
Aansluitend op het microsymposium heeft u de keuze uit twee parallelle onderdelen. De borreLFietstocht zal u brengen langs verschillende historische en culturele plekken in en om het centrum van Leiden, waar een link ligt met de vereniging. Op verschillende punten tijdens deze tocht zullen pauzemomenten zijn met koffie, thee of een borrel. Ondertussen vindt in het Snelliusgebouw de high tea plaats. Hier vindt u luxe hapjes, lekkere thee en een zelf samengesteld museum met stukken uit het archief van De Leidsche Flesch. U kunt een van deze twee activiteiten bijwonen, voor de high tea wordt er vervoer tussen KOG en Snelliusgebouw aangeboden.

Interactieve historische borrellezing, borrel en diner
Na het parallelle programma komen we weer samen voor de interactieve historische borrellezing over de vereniging, om daarna verder te borrelen en te dineren in de Foobar. Voor het (optionele) diner zullen we een bijdrage vragen van tussen de 20 en 30 euro.

Alumnimagazine 'Fleschback'
Jaarlijks wordt het alumnimagazine Fleschback gepubliceerd. Hierin staat bijvoorbeeld een verslag van het afgelopen jaar van De Leidsche Flesch, nieuws uit de wetenschappelijke instituten en interviews met leden of oud-leden. Ook de Fleschback ontvangen? Mail naar alumni@deleidscheflesch.nl.

Vragen of opmerkingen? Schroom dan niet om een mail te sturen naar alumni@deleidscheflesch.nl.

100 jaar De Leidsche Flesch!

Studievereniging De Leidsche Flesch bestaat een eeuw en dat wordt gevierd! Met studenten, medewerkers, staf, alumni én de Leidse bevolking. Meer informatie over het lustrumjaar van De Leidsche Flesch en de activiteiten is te vinden op de website!

Naar de lustrumwebsite!