Boekpresentatie: Diensten met geheimen

2511 DP Den Haag
Zaal
Spaanse Trappen

Willemijn Aerdts,  docent-onderzoeker bij het Institute of Security and Global Affairs presenteert gedurende deze middag haar nieuwe boek 'Diensten met Geheimen'. Hierin schetst ze een verbluffend beeld van de Nederlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten. Hoe zijn de AIVD en MIVD ontstaan? En op welke manier zijn hun taken en werkwijzen sindsdien veranderd? Beide diensten hebben als doel de democratische rechtsstaat te waarborgen en geheimhouding kan daarbij van levensbelang zijn; tegelijkertijd hebben we het recht op privacy en is toezicht noodzakelijk.

Aan de hand van waargebeurde verhalen die regelrecht uit een film lijken te komen maakt Willemijn Aerdts duidelijk hoe de AIVD en MIVD te werk gaan en voor welke dilemma’s ze worden gesteld. Deze blik achter de schermen is – net als de diensten zelf – onontbeerlijk.

Het eerste exemplaar wordt in ontvangst genomen door Prof.dr. Beatrice de Graaf.

Deze boekpresentatie wordt mede mogelijk gemaakt door WIIS-The Netherlands.

15.45 uur Inloop
16.00 uur Boekpresentatie
16.45 uur Borrel

Aanmelden en vragen

Je kunt je aanmelden via dit formulier.

Vragen kun je mailen naar communicatie@fgga.leidenuniv.nl

Registreer hier