PhD-project
Ondersteunen van interactie en verminderen van vooroordelen in een diverse online klas met behulp van een technologische interventie: Onderzoek naar het effect van het groeperingsmechanisme met behulp van het anonimiteitsaspect op het verminderen van vooroordelen en bias in de online klas
In een virtuele spelomgeving is een van de positieve effecten van anonimiteit de afwezigheid van iemands vooroordelen ten opzichte van anderen, wat iemand de vrijheid kan geven om te veranderen en te experimenteren (Bartle, 2003). In dit project zal anonimiteit worden toegevoegd aan online intercultureel samenwerkend leren in het hoger onderwijs. Het doel is om interventies te bieden in een groeperingsmechanisme dat vooroordelen en vooringenomenheid bij studenten kan verminderen en de eerstejaarsstudenten kan helpen zich voor te bereiden om te wennen aan een diverse omgeving.
- Looptijd
- 2023 - 2026
- Contact
- Catur Wulandari
- Financiering
- Indonesia Endowment Fund for Education
Lees de volledige onderzoeksbeschrijving (in het Engels).