PhD-project

Peer education met leerlingen van vmbo's voor sociale acceptatie van homoseksuele, biseksuele mannen en vrouwen en transgender mensen

In het onderzoek staat centraal hoe jongeren hun leeftijdgenoten (peers) kunnen aanzetten tot een respectvolle omgang met homoseksuele, biseksuele mannen en vrouwen en transgender mensen.

Looptijd
2014 - 2022
Marieke Kroneman

Daarvoor is een lessenserie met activiteiten ontwikkeld die door getrainde studenten (mbo/hbo/wo) worden uitgevoerd (zie ook De Spiekbrief op peertopeerinterventie.nl). Bij de leerlingen is vooraf aan de lesactiviteiten en achteraf hun houding tegenover homoseksuele en biseksuele mannen en vrouwen gemeten. Met studenten en leerlingen die actief waren in de lessenserie zijn interviews gehouden.

Lees de uitgebreide onderzoeksbeschrijving (in het Engels).