Boek

Over de grenzen van de discipline

Deze bundel is uitgekomen ter gelegenheid van de Landelijke Promovendidag van onderzoekers actief op het terrein van het strafrecht en de criminologie, die op 19 mei 2017 door het Instituut voor Strafrecht en Criminologie van de Universiteit Leiden werd georganiseerd.

Auteur
Patrick van Berlo, Jelmer Brouwer, Sanne Buisman, Jelle Cnossen, Tim Dekkers, Eleonaro Di Molfetta, Jennifer Doekhie, Teun Meurs, Lucas Noyon, Mojan Samadi, Rozemarijn van Spaendonck, Shuai Zhang
23 mei 2017

Op deze dag presenteerden promovendi van verschillende universiteiten hun onderzoek. Een deel van deze presentaties is in de vorm van een geschreven bijdrage in deze bundel bijeengebracht.

De bundel bevat een verzameling van bijdragen over lopend promotieonderzoek van de hand van in Nederland werkzame promovendi. De hoofdstukken bieden hiermee een overzicht van de diverse thema’s waar deze jonge onderzoekers op het terrein van strafrecht en criminologie zich momenteel mee bezighouden. De bijdragen hebben gemeen dat zij telkens, op verschillende vlakken, de grenzen van de discipline verkennen en problematiseren. Dit gebeurt zowel vanuit strafrechtelijk perspectief als vanuit criminologisch perspectief – of vanuit de combinatie van beide.

Meer informatie over dit boek op de website van de uitgever Boom Juridisch.