Boek

European Banking and Financial Law (tweede druk)

De afgelopen decennia zijn financiële ondernemingen zoals banken, verzekeraars, pensioenfondsen en beleggingsondernemingen geconfronteerd met substantieel indringender regelgeving. Dit geldt zeker voor de EU, waar Brexit bovendien de dynamiek van Europese financiële regelgeving heeft veranderd. Het boek European Banking and Financial Law is een grondige introductie in het Europese bancaire en financieel recht en gaat, meer specifiek, in op bovengenoemde ontwikkelingen.

Matthias Haentjens & Pierre de Gioia Carabellese
28 september 2020

De tweede druk is compleet herzien. Alhoewel de structuur van de eerste druk is behouden, zijn alle hoofdstukken herschreven, geherstructureerd en geactualiseerd aan de hand van de nieuwe wetgeving en jurisprudentie. Ook zijn nieuwe onderwerpen toegevoegd zoals shadow banking en kredietbeoordelaars. Hiernaast zijn de ‘student questions’ en ‘further reading’ aanbevelingen bijgewerkt en uitgebreid.