Boek

European Banking and Financial Law

Dit brede boek dient als introductie op het Europese financieel recht. Het boek is ingedeeld naar de drie thema’s die de financiële markten kenmerken: financiële instrumenten, financiële instellingen en de financiële transacties.

Auteur
prof.mr.drs. M. Haentjens en dr. P. de Gioia-Carabellese
03 augustus 2015

Het behandelt niet alleen toezichtrecht maar ook het privaatrecht dat relevant is voor de belangrijkste typen financiële transacties. Daarnaast geeft het uitleg van en toelichting op de belangrijkste internationale standaardovereenkomsten zoals de LMA loan agreement en de GMRA repurchase agreements.

Het boek is speciaal geschreven voor het onderwijs (meer specifiek: voor de BA3 collegereeks Financial Law in IBL) en bevat aan het einde van elk hoofdstuk verwijzingen naar nadere literatuur en vragen. Het boek kan hier worden besteld.