De middeleeuwen en vroegmoderne tijd

Bij middeleeuwse geschiedenis is fascinerend: door het verleden te bestuderen, leer je het heden beter kennen. In de minor De middeleeuwen en de vroegmoderne tijd bestudeer je een dynamische periode van 1000 jaar.

In de middeleeuwen en vroegmoderne tijd (ca. 500-1700) voltrok zich een aantal fundamentele veranderingen in de Europese cultuur: verstedelijking en staatsvorming, renaissances in kunst en letterkunde, revoluties in wetenschap en filosofie, de opkomst van universiteiten en de drukpers, contacten met de wereld buiten Europa en de scheuring van de christelijke wereld.

In de minor zoom je in op de politiek, economie en religie. Daarbij gaat het niet alleen over Nederland maar ook over Europa, en over stad en platteland.

Lees meer over deze minor en de vakken die je kunt volgen.