Opleidingspresentatie

South and Southeast Asian Studies

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Over de opleiding South and Southeast Asian Studies

In India, Indonesië en de buurlanden bestaan ​​tientallen volkeren, religies en talen naast elkaar. In dit Engelstalige programma maak je kennis met een boeiende mix van traditionele en moderne culturen. Je bestudeert de geschiedenis, cultuur, politiek en samenlevingen van Zuid- en Zuidoost-Azië, kiest één van de vier talen (Hindi, Indonesisch, Sanskriet of Tibetaans) en leert over religies zoals het boeddhisme, het hindoeïsme en de islam. Je hebt de mogelijkheid om aspecten van de moderne samenleving te bestuderen of om meer te weten te komen over klassieke beschavingen. Ook krijg je een sterke basis in academische vaardigheden, taal en kritisch denken. Door jouw kennis van deze regio ben je een goede kandidaat voor diverse functies bij internationale organisaties, als onderzoeker of adviseur.

Waarom South and Southeast Asian Studies in Leiden?

• Focus op zowel traditionele als moderne samenlevingen
  • Unieke expertise in Aziatische talen aan de Universiteit Leiden
  • Internationaal gerenommeerde Aziatische collecties en instituten in Leiden

Houd me op de hoogte!

Wil je meer weten over deze opleiding (of andere opleidingen van de Universiteit Leiden)? Laat je gegevens achter en we houden je op de hoogte met nieuws en voorlichtingsactiviteiten van deze opleiding(en).

Naar het formulier