Leiden University Buddhist Studies Network opgericht

Sinds kort bestaat het Leiden University Buddhist Studies Network, opgericht bij het LIAS, het Leiden University Institute for Area Studies.

Het is in eerste instantie bedoeld om colleges, lezingen en conferenties over het boeddhisme binnen de Leidse universiteit gericht te kunnen verspreiden onder geïnteresseerden, en om iedereen die zich in onderwijs en onderzoek op enigerlei wijze richt op het boeddhisme, met elkaar in contact te brengen. Kort gezegd: het eerste doel is community building. Het netwerk staat bij deze website dus centraal. De informatie die hierop staat is voor iedereen toegankelijk; actieve deelname vergt registratie.

Binnenkort wordt een tweede website geopend, waarop al het Leidse onderwijs op het gebied van boeddhisme bij elkaar wordt gezet, zodat studenten in één oogopslag kunnen zien wat het aanbod is.

Op den duur wil het Leiden University Buddhist Studies Network ook gaan fungeren als expertisecentrum en vraagbaak voor boeddhisme.   Voor de islam heeft de Leidse universiteit al een soortgelijke network community: LUCIS

(15 juni 2010/CH)