Symposium over politieke partijen en het voortbestaan van regeringen in Latijns-Amerika

Op maandag 4 september werd Professor Christopher Martinez van de Universidad de Concepción (Universiteit van Concepción) uitgenodigd door de afdeling Staats- en Bestuursrecht om zijn aankomende boek te introduceren.

Het boek heet ‘Why Presidents Fail. Political Parties and Government Survival in Latin America’ (Waarom presidenten falen. Politieke partijen en het voortbestaan van de overheid in Latijns-Amerika) en het wordt binnenkort uitgegeven door Stanford University Press. Het symposium opende met een introductie door Professor Wim Voermans, die het onderwerp in het kader plaatste van grotere discussies over de rol van de president en de democratische overleving. Daarbij noemde hij ook de wereldwijde belangstelling voor de debatten die momenteel in Chili worden gevoerd over de vorming van de nieuwe Chileense grondwet.

Het evenement werd georganiseerd en gemodereerd door promovendus Esteban Szmulewicz Ramírez, van de afdeling Staats- en Bestuursrecht, als onderdeel van een lopend programma met lezingen en symposia van externe gasten dat de afdeling organiseert.

Als je meer wil weten hierover, klik dan hier.