ECSL-zomercursus over ruimtevaart-, cyber- en telecommunicatierecht

Een van de meest succesvolle activiteiten van ECSL is de ECSL Summer Course on Space Law and Policy. Deze summer school is bedoeld voor studenten van alle studieniveaus, maar ook voor jonge professionals die al werkzaam zijn in de ruimtevaart of ruimtevaartgerelateerde sectoren. De cursus wordt dit jaar voor de 31ste keer gehouden en beschikt inmiddels over een groot wereldwijd netwerk van alumni. Deadline 26 mei 2023.

De cursus wordt van 20-31 augustus 2023 gehouden in Boedapest, Hongarije, en wordt georganiseerd door de Hongaarse National University of Public Service.
Tijdens de twee weken durende cursus volgen de deelnemers een intensief programma van lezingen en seminars die gegeven worden door vooraanstaande universitair docenten, mensen uit de ruimtevaartindustrie en technische deskundigen. Er wordt aandacht besteed aan de internationale, regionale en nationale wettelijke en beleidskaders voor ruimteactiviteiten en toepassingen. Het hoofddoel van de zomercursus is het stimuleren van de belangstelling van de deelnemers voor dit specifieke rechts- en beleidsgebied en hen te voorzien van een solide basiskennis waarop zij hun professionele carrière kunnen voortzetten of verbeteren of verder academisch onderzoek kunnen doen.
De deelnemers krijgen de gelegenheid hooggekwalificeerde deskundigen te ontmoeten, van hun ervaring te leren en een bezoek te brengen aan bedrijven die actief zijn in de ruimtevaartindustrie of intergouvernementele instanties, alsmede aan andere entiteiten die actief zijn in de ruimtevaartsector (onderzoekscentra, enz.).

Meer informatie vindt u hier.

Het International Institute of Air and Space Law is het nationale contactpunt voor de ECSL-zomercursus. Aanvragen kunnen tot 26 mei 2023 worden gestuurd naar airandspace@leidenuniv.nl.