Leiden wint twee prijzen in de Day of Crisis Competition 2023

Het Leidse team heeft deelgenomen aan de editie 2023 van de Day of Crisis Competition en is als tweede geëindigd op het onderdeel "the Best Team Award " en als tweede op het onderdeel "the Best Written Advice Award".

De Day of Crisis Competition vond op 3 tot 4 maart 2023 plaats in het Vredespaleis in Den Haag en werd georganiseerd door The Hague Academy of International Law. Twaalf teams vertegenwoordigden universiteiten uit de hele wereld.

De crisisdag is een unieke wedstrijd over internationaal recht en diplomatie die niet alleen de competentie van teams op het gebied van internationaal recht test, maar ook hun vermogen om met situaties onder hoge druk om te gaan. Over een periode van 24 uur moesten de teams in de wedstrijd meer dan 15 schriftelijke juridische adviezen geven over uiteenlopende vraagstukken van internationaal recht en onderhandelingen op internationale fora simuleren.

Het team bestond uit Dina Akbasheva, João Pedro Conceição E Silva Seleme Zandoná, Maria-Evangelia Adamou, Rohan Jain en Vipasha Mishra. Hun coaches, Daniëlla Dam en Jason Rudall, konden niet trotser zijn op hun prestaties.

Wij wensen het team veel succes bij hun toekomstige inspanningen (en levenscrises)!