Derde prijs voor Bettina Schmiedler in Leidse Universitaire Scriptieprijs

Rechtenstudent Bettina Schmiedler mocht de derde prijs in ontvangst nemen voor haar sociaal-juridische studie over maatschappelijk verantwoord ondernemen tijdens de uitreiking van de Leidse Universitaire Scriptieprijs.

De jury vond haar scriptie goed opgezet en vloeiend verwoord. 'Je stelt vragen die maatschappelijk relevant zijn. De Leidse Universitaire Scriptieprijs heb je meer dan verdiend.'

Schmiedler won eerder ook de scriptieprijs van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid

De Leidse Universitaire Scriptieprijs werd zaterdag 11 februari uitgereikt tijdens de Dies voor alumni. Annetje Ottow overhandigde de prijzen in aanwezigheid van familie en vrienden van de genomineerden en van schenkers van het Fonds Minerva ReĆ¼nisten Jaar 1957/1961/1965, dat de scriptieprijzen mogelijk maakt. De eerste prijs was voor Everest Gromoll.