Leiden 2022: het jaar vol wetenschap en nieuwsgierigheid

In Leiden stond het jaar 2022 in het teken van ‘European City of Science’. Universiteit Leiden kijkt terug op een mooi jaar met activiteiten, lezingen en workshops vol wetenschap en nieuwsgierigheid.

Dit wetenschapsjaar stond boordevol hoogtepunten. Postbus 71 beantwoordde de meest uiteenlopende, nieuwsgierige vragen. Radio Weetlust bracht elke ochtend een interessant wetenschappelijk onderwerp onder de aandacht. En met Kennis door de Wijken brachten wetenschappers hun kennis naar iedereen in Leiden.

Daarnaast wisselden (jonge) wetenschappers uit heel Europa kennis uit en inspireerden elkaar tijdens EUCYS en ESOF. En Seeing Stars gaf een totaal nieuwe kijk op onze prachtige stad en sterrenhemel. Zie hieronder voor de aftermovie van deze drie bijzondere evenementen:

ESOF 2022 Aftermovie

EUCYS 2022 Aftermovie