Afscheid mastermentor Staats- en bestuursrecht

Op donderdag 13 oktober 2022 heeft de afdeling Staats- en bestuursrecht afscheid genomen van Elly van der Tang- van Loenen die jarenlang fungeerde als mastermentor aan de afdeling Staats- en bestuursrecht van de Universiteit Leiden. Na jaren met veel plezier deze functie te hebben uitgeoefend gaat Elly met pensioen.

Het afscheid van Elly werd gevierd met een rondvaart over de Kagerplassen onder het genot van een hapje en drankje. Hier waren niet alleen haar huidige collega’s, maar ook haar familie en oud-collega’s aanwezig.

Tijdens de rondvaart is Elly verrast met een bijzonder cadeau: op het Kamerlingh Onnes-gebouw zal een overlegkamer naar haar worden vernoemd: de Elly-kamer! In deze Kamer B1.M. 11 kunnen docenten overleggen met studenten over bijvoorbeeld hun Masterscriptie. Zo zal het mentorgedachtegoed van Elly voor altijd een plaats krijgen binnen de afdeling.

Elly van der Tang- van Loenen (1947) studeerde Nederlands Recht (staats- en bestuursrecht) aan de Universiteit Leiden (afgerond 1991). Vanaf 1994 is zij verbonden aan de Universiteit Leiden, eerst als onderzoeker (1994), daarna als docent (1995) en universitair docent staats- en bestuursrecht (1996). Sinds februari 2005 is zij verbonden als mastermentor aan de afdeling staats- en bestuursrecht.

Elly was van zeer grote waarde voor zowel de afdeling als de studenten. We zullen haar missen!