Universiteit Leiden aanwezig bij EPLO reünie

Op vrijdag 9 en zaterdag 10 september 2022 vond de jaarlijkse reünie van de European Public Law Organization (EPLO) in Legrena, Griekenland plaats.

De reünie bestaat uit een tweedaagse conferentie. Het thema van dit jaar was ‘Climate Change and Public Law: Challenges, Policies, Future Perspectives’. Verschillende sprekers hielden een presentatie over dit thema, wat leidde tot interessante vragen en discussies.

De EPLO is een internationale organisatie die zich inzet voor het creëren en verspreiden van kennis op het gebied van publiekrecht, waaronder onder meer nationaal, vergelijkend en Europees publiekrecht, mensenrechtenrecht en milieurecht.

Wetenschappers, rechters en advocaten uit heel Europa waren bij de EPLO reünie aanwezig. Ook was een grote delegatie uit Nederland gekomen. Vanuit de Universiteit Leiden waren Demy Jongkind, promovenda bij de afdeling Staats- en bestuursrecht en Annemarie Drahmann, universitair hoofddocent bij de afdeling Staats- en bestuursrecht, aanwezig.