Reusachtige foto’s Leidse wetenschappers op Achmeagebouw

Op het Achmeagebouw bij station Leiden Centraal hangen sinds kort gigantische foto’s van 25 Leidenaren die veel hebben betekend voor de stad en de wereld. Onder hen zijn diverse Leidse wetenschappers.

De foto's maken deel uit van ‘De Stijl van de Stad’, een initiatief van Fons Verheijen, architect van het Achmeagebouw. De portretten werd gemaakt door fotograaf en ontwerper Rob Overmeer. De 25 geportretteerden vertegenwoordigen een divers spectrum aan disciplines waarin zij uitblinken en waarmee zij hun bijdrage aan de stad en de wereld leveren.

De Universiteit Leiden is met 12 wetenschappers ruim vertegenwoordigd op de foto's. Het zijn: Korea-deskundige Remco Breuker, rechtswetenschapper Tineke Cleiren, rechtsgeschiedkundige Elsemieke Daalder, sterrenkundige Ewine van Dishoeck, gezondheidspsycholoog Andrea Evers, historicus Karwan Fatah-Black, bioloog Auke-Florian Hiemstra, sterrenkundige Vincent Icke, immunoloog Sjaak Neefjes, wiskundige Ionica Smeets, KNAW-president Ineke Sluiter en immunoloog Maria Yazdanbakhsh.

Foto's: Monique Shaw