LEF-subsidie Semiha Aydin voor pilot behandeling van sociale angst

Semiha Aydin is een van de drie eerstegeneratiewetenschappers die een subsidie ​​van het Leids Empowerment Fonds (LEF) ontvangen om hun wetenschappelijke carrière te stimuleren.

Semiha Aydin

Schematherapie

Semiha Aydin ziet de beurs als een kans om haar passie voor wetenschap en de klinische praktijk te combineren. Ze gaat een pilotstudie doen naar de haalbaarheid van schematherapie voor jongvolwassenen met een sociale angststoornis. Schematherapie is een veelbelovende behandeling en kan met name relevant zijn voor eerstegeneratiestudenten die een negatieve invloed van sociale angst op hun academische carrière kunnen ervaren.

Professor Carel Stolker: 'Als docent, decaan en als rector heb ik altijd met bewondering gekeken naar leerlingen en studenten die het echt op eigen kracht moesten doen, die hun eigen pad moesten vinden naar de universiteit. Juist die studenten, vaak eerstegeneratie-studenten, wil ik met het Leiden Empowerment Fonds graag een duwtje in de rug geven.'|
LEF-subsidies voor eerstegeneratiewetenschappers