Erwin Muller overhandigt rapport Wet veiligheidsregio’s aan Ferd Grapperhaus

Erwin Muller, Decaan van de Faculteit Governance and Global Affairs, overhandigde afgelopen vrijdag 4 december, namens de evaluatiecommissie Wet veiligheidsregio’s, het rapport over de doeltreffendheid en effecten van de Wet veiligheidsregio’s aan minister Ferd Grapperhaus.

In het rapport concludeert de commissie dat het vernieuwen van de Wet veiligheidsregio’s noodzakelijk is. De veiligheidsregio’s functioneren goed bij regionale branden, incidenten en crises. Maar omdat crises ingewikkelder worden en regionale grenzen overschrijden, is meer samenwerking nodig; tussen veiligheidsregio’s, met crisispartners en met het Rijk. De aard en omvang van een crisis moeten leidend zijn voor de organisatie van de crisisbeheersing, en niet de regio waar een crisis plaatsvindt.

Het volledige rapport en de samenvatting zijn hier beschikbaar.