Juristen van de toekomst: Inschrijving geopend voor het Leiden Legal Technologies Program

Met de opkomst van het digitale tijdperk staan juristen voor nieuwe uitdagingen. Recht en technologie zijn nog niet samengebracht om de uitdagingen van het huidige juridische domein te overwinnen. Juridische technologieën bieden nieuwe technieken voor het werk van de jurist om het juridisch domein verder te laten ontwikkelen.

Het Leiden Legal Technologies Program heeft tot doel de jurist van de toekomst te creëren en hen de vaardigheden te leren die nodig zijn om uit te blinken in het werk. Het meest acute punt in de huidige disruptieve ontwikkelingen is dat bovengemiddeld geschoolde ambtenaren, rechters, advocaten en bedrijfsjuristen in harmonie moeten blijven opereren met  deze ontwikkelingen willen ze relevant blijven.

Waar de uitvoering van de wet niet langer met hoofd en hand kan worden beoefend, komt Legal Technology om de hoek kijken. Dit maakt niet alleen de praktijk van de wet efficiënter, maar ook beter.

Het nieuwe Leiden Legal Technologies Program is gecertificeerd door de Universiteit Leiden en start in januari 2021 voor professionals werkzaam bij ministeries, rechtbanken, juridische en paralegal afdelingen, advocatenkantoren en juridische adviescommissies. Het wordt een programma dat bestaat uit vier cursussen (van elk zes volle dagen), afgesloten met een Capstone Project om de opgedane kennis toe te passen op een uitdaging uit de eigen organisatie. Schrijf je in voor 8 januari 2021. Wacht niet te lang met inschrijven, want mede door de persoonlijke opzet van de cursus hebben we maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Lees meer in de brochure voor het programma.