Code voor digitale kinderrechten

In een samenwerking met de De Waag Technology & Society zal Simone van der Hof van het Centrum voor Recht en Digitale Technologie (afdeling eLaw) in opdracht van de Directie Digitale Overheid, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een code voor digitale kinderrechten gaan ontwikkelen.

Het doel van de code (naar het voorbeeld van de age appropriate design code in Groot-BrittanniĆ«) is om technologie-ontwikkelaars concrete handvaten te geven voor de implementatie van kinderrechten in hun producten. Het project duurt 3 maanden. Voor dit project zijn we op zoek naar een student-assistent voor 1 dag in de week (kennis van de Nederlandse taal en het Nederlandse recht is een vereiste).