Leids archeologieproject genomineerd voor vrijwilligersprijs

Het archeologieproject Erfgoed Gezocht is genomineerd voor de Erfgoedvrijwilligersprijs. In het project zoeken vrijwilligers naar archeologische resten, zoals grafheuvels, raatakkers en karresporen. Dat doen ze onder leiding van de Universiteit Leiden, Landschap Erfgoed Utrecht en Erfgoed Gelderland. Stem je ook?

De Erfgoedvrijwilligersprijs is een initiatief van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap om alle vrijwilligers in deze sector te bedanken voor al hun goede, nuttige en mooie werk. Vrijwilligers maken het namelijk mogelijk om al het culturele erfgoed dat ons land rijk is voor het grote publiek toegankelijk te maken. Het publiek kan nu stemmen op het allerbeste project.

Coronacrisis: extra hulp voor archeologen

Mede door de uitbraak van het coronavirus werd het project Erfgoed Gezocht een daverend succes: zo werden begin dit jaar maar in een maand tijd maar liefst 300.971 hoogtekaarten van de Utrechtse Heuvelrug onderzocht. 'Het is een vorm van verslaving', zegt een vrijwilliger in deze reportage.