Van den Berg scriptieprijs 2020: de genomineerden

De een beschouwt het als een hoogtepunt; de ander als een bijna onneembare horde. Maar hoe je er ook tegenaan kijkt (of tegenop ziet), met je eindscriptie zet je als student de puntjes op de ‘i’ van je studie. Sommige studenten maken daar zulke goede puntjes van, dat zij naast een hoog cijfer ook een nominatie in de wacht slepen voor de Prof. Dr. J.Th.J. van den Berg-prijs. Deze wordt jaarlijks toegekend aan de beste Leidse politicologische bachelorscriptie. Dit jaar hebben we maar liefst 12 kandidaten op de shortlist, in twee categorieën. Wie schreven de àllerbeste bachelorscripties? Dat horen we op maandag 12 en donderdag 22 oktober 2020.

Politicologie/Internationale Politiek: de shortlist

De jury, bestaande uit SPIL-afgevaardigde Rex van der Kruit (student-lid en voorzitter), Joop van den Berg, Martijn Mos en Hilde van Meegdenburg, buigt zich momenteel over de genomineerde scripties. De winnaar wordt bekend gemaakt bij de uitreiking van de bachelordiploma’s Politicologie en Internationale Politiek op maandag 12 oktober 2020 in het Academiegebouw.

• J. Bijleveld, ‘Revisiting the Modernization Theory: Economic Development and its Effect on Democracy in Gabon and Botswana.’ (begeleider Dr. Leila Demarest)
  • O.J. Knoester, ‘Cross-Border Impacts of Terrorism: A Study on the Influence of Place and Distance.’ (begeleider Dr. Thijs van Dooremalen)
  • S. Kolvoort, ‘Overtuigingen in de veiligheidspolitiek: Splijtzwam of verrijking?’ (begeleider Dr. F.E. Bakker)
  • A. Mondrian, ‘Beyond the Security Frame? Media Framing of the Refugee Crisis in Central and Eastern European Countries.’ (begeleider: Dr. M.F. Meffert)
  • W. de Rijk, ‘Collective Identity in Non-Hierarchical Social Movements. The Case of Extinction Rebellion.’ (begeleider: Prof. Dr. Petr Kopecký)
  • O. Timmermans, ‘De zoektocht naar integriteit: Een kwantitatief en kwalitatief onderzoek naar de invloed van bevolkingsgrootte op de mate van politieke corruptie.’ (begeleider: Dr. Wouter Veenendaal)

International Relations and Organisations: de shortlist

Simon Chauchard en Daniel Thomas zien zich voor de moeilijke taak gesteld een winnaar aan te wijzen uit een sterk deelnemersveld. Deze wordt bekend gemaakt tijdens de uitreiking van de bachelordiploma’s van Political Science: International Relations and Organisations op donderdag 22 oktober in de Leidse Pieterskerk.

• D. Baleva, ‘Normative Power in Europe in Trade? Assessing the Role of the European Union as a Normative Actor in the Challenged Success of its ‘’Everything but Arms’’ Agreement with Cambodia.’ (begeleider Dr. Nikki Ikani)
  • E.E. Hagberg, ‘When Ideology Meets Strategy: EU Issue Mobilisation by the Radical Left.’ (begeleider Dr. Nikoleta Yordanova)
  • K. Hudson, ‘Understanding Euroscepticism Among Britain’s Commonwealth Citizens: An Analysis of the Commonwealth‘s Voting Intention in the Brexit Referendum.’ (begeleider Dr. Nikoleta Yordanova)
  • M. Münch, ‘The Impact of Argricultural Intensification on Civil Conflict in Africa.’ (begeleider Dr. Babak Rezaeedaryakenari)