Scriptieprijs Master’s Politicologie 2020: de genomineerden

Als masterstudent Politicologie in Leiden en Den Haag doe je onafhankelijk onderzoek en deel je jouw bevindingen met andere academici en, wie weet, met een breder publiek. Met je scriptie etaleer je jouw academische vaardigheden, persoonlijke interesse en misschien zelfs jouw passie. Gemakkelijk gezegd dan gedaan. Toch lukt het onze master’s ieder jaar om werk van hoogstaande kwaliteit af te leveren. Sommige masterscripties zijn zelfs zo goed, dat wij ze graag in het zonnetje zetten en nomineren voor de jaarlijkse Scriptieprijs Master’s Politicologie. In 2020 zijn 7 studenten doorgedrongen tot de shortlist; op 26 oktober horen we wie de nummer-één-positie mag opeisen.

De jury, dit jaar gevormd door Maria Spirova en Michael Meffert, buigt zich momenteel over de onderstaande scripties. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de afstudeerceremonie van de master’s Politieke Wetenschap op donderdag 26 oktober 2020 in het Academiegebouw in Leiden.

De shortlist

• N.W. Back, ‘The never-ending politics of evidence. Exploring the impact of the use of big data on European burden-sharing in migration governance: A game theoretical perspective.’ (begeleider Rutger Hagen MA)
  • B. Bánhidi, ‘Invisibility of the Hungarian Roma in the lived experience of the Hungarian non-Roma majority.’ (begeleider Dr. Francesco Ragazzi)
  • R. Gösker, ‘Backsliding Democracies in the Digital Age.’ (begeleider Dr. Roos van der Haer)