Wie wordt de beste docent van 2020?

Bij de opening van het academisch jaar, dit jaar op 31 augustus, wordt traditiegetrouw bekend gemaakt wie tot beste docent van het afgelopen jaar is gekozen. De genomineerden zijn Nuno Atalaia, Aris Politopoulos en Arianne Spranger. Lees meer over deze bezielde docenten, door de studenten zelf naar voren geschoven.

De genomineerden zijn:

Lees hier hoe je de uitverkiezing live via een videoverbinding kunt volgen.

Over de LUS-Onderwijsprijs

De LUS Onderwijsprijs – tijdelijk omgedoopt tot Leidse Onderwijs-op-afstandprijs - is een initiatief van het Leids Universitair Studentenplatform (LUS). Bij de opening van het academisch jaar, dit jaar op 31 augustus, wordt de docent gelauwerd die zich het meest 'verdienstelijk heeft gemaakt in het onderwijs'. Alle studenten van de Universiteit Leiden kunnen een docent voordragen. Het LUS bezoekt enkele colleges van de voorgedragen docenten, waarna zij drie finalisten kiest. Daarbij let het LUS onder meer op onderwijsinnovatie en interactie met studenten. De winnaar krijgt voor vijf jaar een plaats aan de Leiden Teachers’ Academy en daarmee een beurs van 25.000 euro, gedurende die tijd te besteden aan onderwijsvernieuwing. De genomineerden in 2020 zijn, naast Arianna Pranger (Geneeskunde), Nuno Atalaia (Geesteswetenschappen) en Aris Politopoulos (Archeologie).

Foto: Annie Pratt/Unsplash