Universiteit Leiden

nl en

Anna van Duijvenvoorde in diverse media over sociaal leren

Ontwikkelingspsycholoog Anna van Duijvenvoorde vertelt over haar onderzoek naar de ontwikkeling van de hersenen en gedrag van jongeren, over sociaal leren in de puberteit. Onlangs kreeg ze de Heineken Young Scientist Award. Lees meer in de Volkskrant en het Noordhollands Dagblad en beluister het interview bij Radio Sleutelstad Science071.

Noordhollands Dagblad

Voor de sociale ontwikkeling van jongeren is het goed dat de middelbare scholen na de zomervakantie weer volledig opengaan. „School is een rijke omgeving. Daar zien jongeren elkaar en dat is belangrijk voor het sociaal leren", weet Van Duijvenvoorde.
Het gedrag en de hersenen van jongeren zijn ’zeer complex’. Ze nemen risico’s, ze houden van beloning, maar waarom? (€, 7 juli 2020)

Radio Sleutelstad - Science071

Beluister het interview met Van Duijvenvoorde in deze uitzending van Radio Sleutelstad waarin jongeren centraal staan.
'Anna van Duijvenvoorde over het brein van jongeren (1 juli 2020)

De Volkskrant

Van Duijvenvoorde uit haar wetenschappelijk onderbouwde zorgen over het missen van een schoolperiode voor jongvolwassenen. 
Prijswinnende onderzoeker: ‘Half jaar school missen kan erg ingrijpend zijn voor tieners' (29 juni 2020)

Anna van Duijvenvoorde is senior onderzoeker in het Brain & Development Research Center van de Universiteit Leiden. Zij richt zich voornamelijk op het leren van positieve en negatieve feedback en risicogedrag tijdens de adolescentie. Samen Leren is een nieuw project waarin onderzocht wordt hoe adolescenten leren van en over anderen. Daarover vertelt zij in diverse media.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.