Toin Duijx benoemd tot erelid IBBY-International

The International Board on Books for Young People (IBBY) kent Toin Duijx het erelidmaatschap toe vanwege zijn werk als secretaris en penningmeester van de Nederlandse IBBY-sectie, zijn werk in en grote betrokkenheid bij de Internationale Jugendbibliotheek in München, zijn inzet als jurylid van de Hans Christian Andersen Award en zijn inspanningen om IBBY-secties in landen als Letland, Uruguay en Indonesië te ondersteunen in hun werk.

Het erelidmaatschap wordt uitgereikt aan mensen die zich gedurende een langere periode in eigen land en/of daarbuiten met bijzondere inzet hebben gewerkt aan de missie van IBBY-International:

‘to promote international understanding though children’s books, ‘to give children everywhere the opportunity to have access to books with high literary and artistic standards, to encourage the publication and distribution of high quality books, especially in developing countries, to provide support and training for those involved with children and children’s literature, to stimulate research and scholarly works in the field of children’s literature, to protect and uphold the Rights of the Child according to the UN Convention on the Rights of the Child’.

The International Board on Books for Young People

IBBY is het internationale podium voor iedereen die zich professioneel met kinderboeken bezighoudt: auteurs, illustratoren, vertalers, kinderboekhandelaren, uitgevers, bibliothecarissen, critici en wetenschappers. Deze organisatie streeft ernaar om kinderen van de hele wereld toegang te verschaffen tot boeken van grote literaire en artistieke waarde. Meer over IBBY